IAB Sweden

IAB, Interactive Advertising Bureau, är, den ledande världsorganisationen för onlinemarknadsföring. Landsfilialen IAB Sverige samlar landets intressenter inom digital marknadskommunikation. IAB Sverige verkar som en oberoende och transparent medlemsorganisation.

IAB Sverige bildades 2008 och har idag över 270 medlemsföretag som vill vara med och bidra till utvecklingen av våra digital kanaler. Medlemma är annonsörer, adtechbolag, mediebyråer och publicister mfl.
Organisationen har snabb tillväxt och arbetar hela tiden utifrån de resurser och förtroende som medlemmarna ger oss. Fler medlemmar fler frågor kan IAB driva...

IAB Sveriges vision är att Sverige ska vara världsledande inom Interaktiv marknadsföring. Vi vill att Sverige skall vara ”the capital of Internet”. Vår verksamhetsidé utgår från tre körnpelare Påverka, Ena och Utbilda.

IAB, Interactive Advertising Bureau, är, den ledande världsorganisationen för onlinemarknadsföring. Landsfilialen IAB Sverige samlar landets intressenter inom digital marknadskommunikation. IAB Sverige verkar som en oberoende och transparent medlemsorganisation.

IAB Sverige bildades 2008 och har idag över 270 medlemsföretag som vill vara med och bidra till utvecklingen av våra digital kanaler. Medlemma är annonsörer, adtechbolag, mediebyråer och publicister mfl.
Organisationen har snabb tillväxt och arbetar hela tiden utifrån de resurser och förtroende som medlemmarna ger oss. Fler medlemmar fler frågor kan IAB driva...

IAB Sveriges vision är att Sverige ska vara världsledande inom Interaktiv marknadsföring. Vi vill att Sverige skall vara ”the capital of Internet”. Vår verksamhetsidé utgår från tre körnpelare Påverka, Ena och Utbilda.

Händelser