idéonsdag: lär dig att skapa idéer som kunderna vill ha
Datum och tid
Plats
Online-evenemang
Återbetalningspolicy
Den här workshopen vänder sig till dig som vill att dina idéer ska sälja, även om du är ny på idéer eller jobbar mot en ny målgrupp.
Eventdetaljer
Under denna heldag (9-16) får du lära dig hur du skapar idéer som blir till produkter och tjänster som kunderna vill ha.
Rent praktiskt går vi igenom följande:
- "problem space vs solution space": vad är det som vi egentligen behöver fokusera på och känna till för att skapa idéer som kunderna vill ha?
- idégenerering och kundpsykologi: du får verktyg för att lära känna din målgrupp riktigt på djupet
- kundbeteende: du får lära dig vad du behöver förstå kring din målgrupps konsumtionsmönster och hur du kan anpassa din idé för att matcha kundernas beteende
- vad en bra idé behöver innehålla för att per definition vara en bra idé
- vilka hinder som ofta finns på vägen från idé till verklighet och hur du eliminerar dessa
- hur du på ett framgångsrikt sätt kommunicerar ut din idé
- mm.
Vi jobbar på Zoom där teoretisk genomgång varvas med hands-on jobb där du får en möjlighet att direkt applicera det du har lärt dig. När dagen är slut kommer du veta exakt vad som är viktigt för din idé för att den ska bli framgångsrik - och är det så att du inte hade en idé på morgongen, så kommer du vara mycket närmare att komma på en idé som dina kunder vill ha.
Inga förkunskaper behövs, men för att den här workshopen ska vara relevant för dig, behöver du på något sätt vara involverad i en utvecklingsprocess av en produkt eller tjänst eller i sälj- eller marknadsföring av densamma. Gärna redan på idéstadiet, eller så har du befogenhet att kliva in och påverka processen under vägen.
Det här är ett interaktivt evenemang, men känn ingen press för att behöva presentera något mm. Du behöver inte heller dela med dig av din idé till varken läraren eller gruppen.
Lärare: Magdalena Bibik, grundare av bibik Co. och en av Sveriges främsta experter inom idégenerering.