IAB Sverige Seminarium om sökmarknadsföring
Event Information
About this Event
Framtidens Sökmarknadsföring
Den 27 januari 2021 rivstartar vi året med ett frukostseminarium tillsammans med vår Task Force Sök. Med branschens expertis får vi ta del av högaktuella ämnen kopplat till sökmarknadsföring som förstahands partsdata kopplat till sök. Hur jobbar vi med sökord i Amazon och hur kopplar vi det till övrigt sök och andra kanaler och vad kan vi lära från länder som ligger före oss?
Till vår hjälp har vi gästtalare och representanter från Task Force sök på scenen. Samma dag publiceras dessutom en helt färsk studie vi gjort med annonsörer om deras syn på SEM, och inte minst publicerar vi en uppdatering av “Stora Sök- & Produkt-handboken” med nyheter som kompletterar verktyget för branschen.
Agenda
- Charlotte Thür, VD för IAB Sverige hälsar välkommen
- Presentation av färsk studie med annonsörer om SEM och nyheter i Stora Sök- & Produkt-handboken 2021
- Johan Eriksson, Head of Specialists, Google – CRM och aktivering av 1:a parts data inom sök
- Hur arbetar man med Amazon kopplat till Google sök och andra kanaler? Vilka lärdomar kan vi dra från länder som ligger före oss?
- Två case – Hur har sök och e-handel påverkats av pandemin
När: 27 januari 2021, kl 8.30 – 9:50
Var: Seminariet blir helt digitalt och vi sänder från Playhouse teatern
Hur: De som anmält sig får en länk dagen innan till live-sändningen