IAB Sverige  Seminarium: Insikt & Analys – What´s hot & what´s not?

Actions Panel

IAB Sverige Seminarium: Insikt & Analys – What´s hot & what´s not?

Vad trendar inom mätbarhet och effekt?

When and where

Date and time

Location

Playhouse Teater Drottninggatan 71A 111 36 Stockholm Sweden

Map and directions

How to get there

Refund Policy

About this event

Insikt & Analys: What´s hot & what´s not? – vad trendar inom mätbarhet och effekt?

4 oktober kl 08.30 – 10.00 är det dags för det första av våra två seminarier som task force Insikt & Analys bjuder in till under hösten. Denna gång med fokus på effekt.

Var hittar man långsiktigheten, vad är brand tracking, brand equity, brandlift och försäljningsförändring? Det pratas om inkrementalitet och fokus på brandlift – vad betyder det egentligen i praktiken?

Passa även på att mingla med branschkollegor över en frukost innan seminariet drar igång!

Agenda:

  • Kenneth Danielsson, vd – IAB Sverige, hälsar välkommen
  • Anders Lithner, CEO – Brand Metrics, om vikten av att balansera lång och kort sikt och hur långsiktiga investeringar kan mätas även under tuffare tider
  • Rodrigo Graviz, CEO – My Telescope: Share of Search – metod som prediktion för framtida marknadsandel
  • Mika Fischerström, Head of analytics Nordics – Kantar: Balansakten taktiskt vs strategiskt – hur modellering gör det möjligt
  • Case: Johanna Ervér, Head of Brand Portfolio Management – Tele2: hur balansen av uppföljning på kort och lång sikt varit avgörande för att bygga Comviq till ett av marknadens starkaste varumärken.
IAB Sverige  Seminarium: Insikt & Analys – What´s hot & what´s not? image