IAB Sverige - Genomlysning av reklammarknaden i Europa – AdEx Benchmark
Date and time
Location
Online event
Refund policy
AdEx Benchmark Study 2020
About this event
OBS! Vid sen anmälan hittar du länken till sändningen en bit ner i din bekräftelse från Eventbrite på mail.
Vid ett digitalt morgonseminarium den 26 augusti presenterar vi 2020 års AdEx Benchmark Study från IAB Europe som speglar 28 marknader i Europa.
2020 blev ett dramatiskt år på annonsmarknaden, men branta fall och snabba omsvängningar. I denna genomlysning tar Madeleine Thor, VD för IRM oss igenom den europeiska statistiken med särskilt fokus på att förklara händelseutvecklingen; varför blev 2020 som det blev? Dessutom har vi bett Madeleine blicka framåt och berätta vad vi kan förvänta av 2021.
Efter pandemin har värdet på starka varumärken nått nya rekordnivåer globalt. Årets gästtalare Cecilia Perlind, Managing Director Communications, KANTAR Sifo, berättar om nya insikter från världens främsta ranking av varumärken – Brand Z. Vilka varumärken har stärkts, vad har påverkat värdeökningen och vilken betydelse har annonsering och närvaro för tillväxt?
Välkommen!
När: 26 augusti 2021 kl 8.30 – 9.45
Var: Livesänt från Finlandshuset via vår YouTube-kanal
Hur: Anmälda får en länk till sändningen via mail