På LinkedIn ställs höga krav på att skapa innehåll som både känns relevant för målgruppen och samtidigt bygger förtroende för varumärket.
Att våga arbeta med känslor, autenticitet och tydliga customer promises kan vara avgörande för att sticka ut i ett allt mer konkurrensutsatt flöde.
Vi tar avstamp i Sandviks uppmärksammade kampanj “Moments you don’t want to miss”, som lyfter företagets generösa globala föräldraledighetspolicy – ett exempel på hur B2B-annonsering kan bli både engagerande och värdefull på riktigt.
Med oss på scen är David Larsson, Chief Strategy Officer på Trickle samt lärare för kursen Digital spridnings- och kanalstrategi och Ylva Ljunqvist, Digital Comms Professional på Sandvik. Tillsammans delar de insikter och erfarenheter om hur varumärken kan skapa annonsering som känns och bygger långsiktig trovärdighet.
Vi kommer bland annat att samtala om:
• Hur känslor kan användas i B2B-annonsering
• Autenticitet som framgångsfaktor på LinkedIn
• Customer promises – och hur man gör dem levande
• Lärdomar från Sandviks kampanj “Moments you don’t want to miss”
Var?
Norra Djurgårdsstaden på Bobergsgatan 48 (ingång från gränden). Viktigt att vara på plats i god tid då vi stänger dörrarna kl. 08.30.Det serveras kaffe/te och smörgås från kl. 08.15.
Övrigt
Detta seminarium kan komma att fotograferas för interna och externa kanaler. Seminariet hålls på svenska.
Begränsat antal platser och det är gratis.
Detta event kommer inte att sändas online eller spelas in.
Kontakta oss om du har frågor.
VÄLKOMMEN!